Tuesday, April 3, 2012

Bantulah kucing-kucing jalanan ini,kasihanilah mereka








 "'Siapalah aku..aku yg selalu di sepak oleh manusia2..aku di pandang hina oleh manusia..derita aku tiada siapa yg tahu,sakit aku tiada siapa yg ambil peduli,hanya bertambah sakit ku ini ,dalam keadaan aku begini,ramai yg jijik memandang aku..kehidupan seharian aku tidak menetu..kadang2 ada,kadang2 tidak ada apa untuk aku makan,ramai manusia yg berkunjung di sini tidak menyukai kehadiran aku,aku meminta makanan,tetapi di sepak nya aku,sakit.....sakit sangat....aku hanya meminta sedikit makan kerana aku kelaparan...aku pergi sini sana,tiada siapa peduli,aku hanya di sepak sana sini.sehingga aku di datangi oleh seseorang yg mengasihani aku.dan memberi makan padaku"

 Wahai sahabat2..apa yg patut kita buat dengan kucing ini?kesian kan?sape tahu sakit yg die tanggung?teruk sangat..tak samapi hati tengok die..kalau la saya bekerja atau saya kaya,saya akan bawak die ke klinik haiwan,tapi saya hanya mampu beri dia makan..dan melawat dia..kat sini banyak kucing kelaparan,kat lembah kuala kangsar..kalau tak percaya pergi tengok,banyak sangat..
 kesian kucing ni,lapar sangat,2 peket pun tak cukup..
 parah jugak luka kat muka ,dalam mate die,kat kaki tangan pun ade,kesian..tak tau kenapa..



 comel-comel,tapi nilah nasib mereka,hidup di jalanan



dah habis la makanan..banyak jugak beli,tapi kejap je makan habis,sebab lapar..
semoga Allah pelihara dan lindungi kucing2 ini..Amin..

0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger